onsdag den 10. juli 2013

Hjemmelavet iste

Hej alle sammen :D

I mange år har jeg ville prøvet at lave iste men jeg vidste ikke hvordan det skulle laves.
Så i går tænkte jeg at nu skulle det være så jeg lavede en som jeg selv syntes er virkelig god og dejlig frisk :)

Man skal bruge sort te så jeg har bare brugt den kedelige medova te men man kan jo altid prøve sig frem med andre slags te :D


her får i opskriften på den og så kan i selv eksperimentere med den.

Hjemmelavet fersken-mynte iste

1 L vand 
2 breve sort te (fx. medova)
3 ferskner
3 mynteblade 
honning efter smag

  1. kog vand og lav selve teen som der står på anvisningen på bakken.
  2. smag til med honning
  3. fjern stenene fra de tre ferskner og skær dem ud i tern
  4. i med ferskner og mynte blade og lad den køle ned til stue temperatur
  5. når den er stue temperatur så kan den komme i køleskabet og blive kold
    (for at gøre nedkølingen hurtigere kan man smide et par isterninger i)
God fornøjelse med isteen

Søde hilsner fra
Malene :D


Ingen kommentarer: