mandag den 29. juli 2013

Brunch til 1



Hej Alle sammen
I dag startede jeg min dag med hjemmelavet bruch til mig selv.

Jeg kunne selvfølgelig godt have lavet den traditionelle med røræg og bacon men det kan man nu også hurtigt blive træt af.

Så det blev omelet, tomatsalat, et æble og en kop kaffe.
Der er rigeligt til en person, jeg kunne ihvertfald ikke spise helt op :)

Faktisk så er det bare og bruge hvad man har i køleskabet udover æg, man skal bare passe på med at putte alt alt for mange ting i for så bliver den for tung når man skal vende den.

I dag brugte jeg disse grøntsager til min omelet:



Omelet

3 æg 
½ pakke bacon i skiver
nogle asparges
1 tomat
1 skalotteløg
lidt soja 
peber


  • steg bacon sprødt og lig det på noget køkkenrulle
  • pisk æg i en skål og sæt til side
  • skær asparges og skalotteløg ud i mindre stykker
  • svits asparges og skalotteløg ud og hæld i æggeblandingen
  • skær tomaten ud i mindre stykker og hæld i 
  • kvas den sprøde bacon ned i æggeblandingen og bland lidt soja og peber i
  • hæld æggeblandingen på panden og vend den en halvdel over den anden når den er blevet fast i bunden
  • når den er vendt skal den stege lidt videre så den ikke er rå i midten. vend den evt.

Tomatsalat

1 tomat
lidt fetaost
balsamico
oliven olie
evt. rødløg
salt
peber

  • skær tomaten og fetaen ud i tern
  • hæld lidt olivenolie og balsamico 
  • smag til med salt og peber


Det er et godt måltid der mætter og det tager ikke langt tid at lave.
Prøv jer frem med lige det i har lyst til, brug jeres fantasi til lave mange spændende retter (det gør jeg ihvertfald)

og hvis der nu skulle være nogen som har en profil på facebook så gå ind og like min side så i kan følge med i hvornår der er nogle opslag her inde og andre hyggelige ting :D
https://www.facebook.com/malenesmadunivers

held og lykke
Mange glade madhilsner

Malene



Ingen kommentarer: