fredag den 9. august 2013

Mandler på 3 forskellige måder


Hej alle sammen :)
I lang tid har jeg gerne ville prøve at lave mandler med smag så i dag blev dagen hvor det skulle prøves.

Jeg fik lavet saltmandler, chili-soja mandler og citronmandler.
Desværre fik mandlerne ikke så meget smag som forventet men stadig lækre.



jeg har ikke nogle præcise mål da det bare er hvordan man selv syntes det passer.

Saltmandler

Salt
vand
mandler


  • kog vand og hæld salt i en skål
  • hæld det kogende vand i skålen og opløs saltet
  • put mandlerne i skålen og læg låg på eller dæk til med sølvpapir
  • lad det trække i 15 min
  • si vandet fra og lad dem dryppe godt af
  • sæt dem ind i en varm ovn på 150 grader i 20 min
  • afkøl og hæld de afkølede mandler i et lufttæt glas
Citronmandlerne laves på samme måde men der hældes citronsaft ned i skålen med kogende vand og salt


chili-soja mandler

mandler
soja
chili sovs


  • rist mandlerne så de får lidt farve
  • tilsæt soja og rør rundt
  • tilsæt chilisovs og rør godt rundt
  • hæld dem på en tallerken til afkøling
  • hæld de afkølede mandler i et lufttæt glas


jeg håber at i vil få glæde af denne sunde snack, jeg syntes ihvertfald de er lækre.



Søde madhilsner

Malene


Ingen kommentarer: