mandag den 24. juni 2013

Weekend hos min mor

Hej alle sammen :)
Jeg har været hele weekenden hos min mor og har nydt det virkelig meget.

Dog har jeg været i byen med veninderne her oppe fra nordsjælland, men stadig var der tid til at hygge med familien.

Søndag vågnede jeg op og havde lyst wok mad, og dagen før havde jeg lavet noget til mine veninder hvor min veninde havde købt ind og sagt du kan bare putte det og det og det i, så jeg tænkte hvorfor ikke prøve ad.

Så søndag morgen lavede jeg den lidt anderledes men god blev den da.

Her får i opskriften, men har ikke de præcise mål men det er også lige meget for det skal bare laves så man selv syntes det passer :)

Retten kostede mig ikke mere end 34kr højst fordi min mor og hendes køkkenhave havde mange lækre ting.

Jeg brugte en rest af noget bøf kød men kylling eller andet kan sagtens bruges
og istedet for grønkål kan baby spinat også bruges men det skal tilsættes til sidst

Skær alt ud som du har lyst til

Malene's nemme wokret:

2 bøffer
2 stænger/blade grønkål
3-4 gulerødder
2 snack peber
1 pose suger snaps
1 ds kokosmælk
1 lille ds tomatpure (70g)
1 ds vandkastanjer
salt og peber (evt. soja istedet for salt)
nudler efter eget behov (jeg brugte mung bønnenudler som findes hos asiatiske købmænd)

Hvis man har lyst kan man prøve ad med ristet penuts i til sidst.

Bruger man fersk kød skal det brunes af først.

1. brun gulerødderne af
2. tilsæt kødet
3. tilsæt tomatpure og brun lidt af
4. tilsæt kokosmælk
5. tilsæt grønkål
6. tilsæt suger snaps, snack peber og vandkastanjer
7. tilsæt nudler i retten og lad dem små koge til de er færdige
8. smag til og server

Sådan her kom min ret til at se ud.
Men det kan jo se forskelligt ud efter hvordan man laver det :)




Jeg håber da at i syntes at det er lækkert, det smagte ihvertfald sådan.
og hvis man vil have det stærkere så kan man bare putte chili i :)

glædelige mad hilsner
Malene



Ingen kommentarer: