torsdag den 7. november 2013

Brug dine rester

Hej alle sammen :)

Jeg skal til at få revet det meste af mit køkken ned da jeg ikke har haft vand i 3 måneder i køkkenet. Så derfor måtte jeg tænke kreativt og finde ud af hvordan man kunne bruge sine rester.

Så jeg stod med kolde kogte kartofler, gulerødder og savoy kål og fik den gode ide at lave en kartoffel salat :)


1 person

Ingredienser:
1 gulerod
1 blad fra en savoy kål
2 stk kolde kogte kartofler (flere kan tilsættes efter smag)
Let mayonaise (efter behov)
Citronsaft
Salt og peber

Fremgangsmåde:

• skyld kålen og skræl gulerødderne
skær stænglen af kålen ud og skær resten ud i små tynde strimler
 riv guleroden på den grove side af rivejernet
skær kartoflen ud i mindre stykker 
 bland det hele sammen med mayo, citronsaft, salt og peber.

Salaten kan spise med det samme eller stå natten over i køleskabet. Det tager den slet ikke skade af :)

Hvis man ikke har kartofler kan det sagtens laves uden :)


Velbekommen og ha' det godt!

Søde hilsner fra 

Malene :)

2 kommentarer:

Cæcilie sagde ...

Super lækker salat! Kommer der nogle lækre opskrifter på spændende supper? :-) mmh, det er jo lige vejret til det :D

Unknown sagde ...

tusind tak Cæcilie :)
Men ja der vil helt sikkert komme nogen forskellige slags supper.
har du nogen i tankerne som du kunne tænke dig jeg lagde op?